Zamówienie druku

W związku z zamknięciem Zakładu Graficznego UAM we wrześniu 2021 roku (zgodnie z Zarządzeniem nr 118/2020/2021 Rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu z dnia 16 czerwca 2021 roku w sprawie zmian organizacyjnych w administracji centralnej), zamówienia druku realizowane są w określonym zakresie przez Sekcję Promocji Centrum Marketingu UAM.

Centrum Marketingu nadzoruje usługi drukarni wyłonionej w ramach procedury przetargowej. Korzystając z tej możliwości, unikają Państwo konieczności dokonania rozeznania rynku i wyboru drukarni we własnym zakresie, zgodnie z prawem zamówień publicznych.

Jak złożyć zamówienie?

Aby skorzystać z usługi druku należy:

  1. Wysłać maila na adres adriana.machowiak@amu.edu.pl z zapytaniem o wycenę, określając:
    • typ wydruku (np. wizytówka, ulotka, książka, plakat),
    • nakład (ile sztuk),
    • wszystkie istotne informacje pozwalające wycenić zamówienie, m.in.: format, grubość papieru, wydruk kolorowy lub czarno-biały, jedno- lub dwustronny.

    Jeśli już na tym etapie dysponują Państwo gotowym projektem, warto przesłać go wraz z zapytaniem. Pozwoli to na szybszą i precyzyjną wycenę. Przesłany plik zostanie też sprawdzony pod kątem wymagań technicznych drukarni.

    Drukujemy gotowe projekty. Oznacza to, że przesłane pliki muszą być przygotowane do druku, czyli spełniać następujące kryteria:

    • Pliki powinny być przygotowane w docelowej wielkości (formacie). Jeżeli w projekcie pojawiają się elementy sięgające aż do brzegu formatu dodajemy dodatkowo po 3 mm tzw. spadu z każdej strony.
    • Plik powinien być "spłaszczony" czyli nie powinien zawierać warstw, kanałów, itp.
    • Wszystkie elementy zawarte w pliku (np. tekst, zdjęcia, grafiki) muszą być zdefiniowane w przestrzeni kolorystycznej CMYK.
    • Jeżeli projekt zawiera tekst musi być on zamieniony na krzywe.
    • Projekt nie powinien zawierać ważnych elementów (np. tekstów) zbyt blisko krawędzi pracy (linii cięcia).
    • W pracach do formatu A3 zdjęcia i grafika bitmapowa powinna być w rozdzielczości 300 dpi. W pracach większych (np. plakaty A2, A1, B1). wystarczy 150 - 200 dpi.
    • Tak przygotowaną pracę zapisujemy jako PDF i przesyłamy wraz z zamówieniem do druku.
    • Dobrze jest załączyć również plik poglądowy w formacie JPG lub PNG.
  2. Po przesłaniu zapytania otrzymają Państwo szacowaną wycenę.
  3. Dysponując wyceną, wypełniają Państwo formularz zamówienia (wszystkie pola), dostępny do pobrania na dole strony.

    Dokument musi być podpisany przez dysponenta środków i przesłany drogą mailową.

  4. Realizacja zamówienia rozpoczyna się po otrzymaniu podpisanego skanu.
    Obecnie zamówienia realizowane są do 5 dni roboczych. Termin ten nie dotyczy książek, które ze względu na swoją specyfikę wymagają więcej czasu (termin realizacji ustalany jest indywidualnie).
  5. Materiały dostarczane są prosto z drukarni pod wskazany przez Państwa adres.
  6. Do materiałów dołączona jest faktura wraz z protokołem odbioru. Faktury należy przekazać po opisaniu do księgowości.

Zapytania o wycenę i termin realizacji, a także zamówienia druku należy kierować do p. Adriany Machowiak.

Serdecznie zapraszamy!

Kontakt

Adriana Machowiak

Formularze zamówienia druku

Formularz zamówienia – papier firmowyObowiązujący
DOCX
Pobierz DOCX Formularz zamówienia – papier firmowy (165.4 KB)
Formularz zamówienia – wizytówkiObowiązujący
DOCX
Pobierz DOCX Formularz zamówienia – wizytówki (165.5 KB)
Formularz zamówienia – materiały promocyjneObowiązujący
DOCX
Pobierz DOCX Formularz zamówienia – materiały promocyjne (166.2 KB)
Formularz zamówienia – książki i broszuryObowiązujący
DOCX
Pobierz DOCX Formularz zamówienia – książki i broszury (166.2 KB)
Formularz zamówienia – dyplomy doktorskie/habilitacyjneObowiązujący
DOCX
Pobierz DOCX Formularz zamówienia – dyplomy doktorskie/habilitacyjne (165.6 KB)

.